سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سایز سینه در پروتز سینه چگونه است ؟

 

اگر تمایل به انجام پروتز سینه دارید؛ توصیه می شود حتما به متخصین با تجربه در این حوزه مراجعه کنید . 

جراح متخصص ماهر علاوه بر اینکه به خوبی می داند چگونه پروتز را به بهترین شکل در بدن شما جای دهد، بهترین نوع پروتز را به شما توصیه خواهد کرد . 

علاوه بر این نحوه درست مراقبت های بعد از عمل را به شما آموزش خواهد داد. 

 

بعد از جراحی پروتز سینه توصیه می شود همسرتان یا یکی از نزدیکان در کنارتان باشند و از شما مراقبت کنند.

سایز سینه در پروتز سینه چگونه است ؟
بعضی از افراد متقاضی سینه هایی بزرگتر از سینه فعلی خود که نرمال می باشند هستند به همین دلیل عمل جراحی پروتز سینه را انجام می دهند . اما به گفته پزشکان افتاده شدن سینه ها با اندازه و مقدار پروتز در سال های جاری و آینده مرتبط می باشد به همین خاطر اگر پروتز سینه ای بزرگ و با حجم بالایی انتخاب شود باعث می شود که در سال های آینده به دلیل فشار زیاد  که این فشار که فشار مداومی می باشد سینه حالت افتاده و آویزان شود . به همین خاطر افرادی که می خواهند پروتز سینه انجام دهند حتما باید با پزشک متخصص مشاوره های لازم را انجام دهند و با مشورت ایشان سایز را انتخاب کنند . به عنوان مثال افرادی که از جثه متوسطی برخوردارند نباید از پروتزهای بیشتر از 300 سی سی استفاده کنند چون اگر همچین سایزی را انتخاب کنند دلیل بر افتادگی و آویزان شدن سینه ها می شود .
سایز پروتز سینه تاثیر مستقیمی بر پوست روی سینه دارد . مثلا افرادی که قفسه سینه صافی دارند و بافت های سینه آن ها تحت هیچ شرایطی شکل نگرفته است  به همین خاطر جایز نیست از پروتزهای با سایز بزرگ استفاده کرد . چون پوست تحمل این را ندارد که یکباره کش پیدا کند .  همینطور برای خانم هایی که بعد از دوران شیر دهی و حاملگی متقاضی پروتز سینه هستند نمیتوان پروتزهایی با سایز کوچک انتخاب کرد . برای جلوگیری از این مشکل می توان همزمان با عمل جراحی پروتز سینه عمل لیفت سینه را هم انجام داد . حتما به نظر و عقیده پزشک خود احترام بگذارید چون با مهارت و تجربه ای که دارد بهتر می تواند برای سایز پروتز سینه  تصمیم بگیرد تا بتوانید نتیجه بهتری را از این عمل بگیرید .
پروتز سینه تا چه مدت زمانی در سینه باقی می‌ماند؟
جراحی پروتز سینه جراحی رایجی است که برای زیباتر کردن سینه خانم‌ها به کار می‌رود. ماده داخل پروتز سینه ممکن است از جنس سالین (آب و نمک)، سیلیکون یا ترکیبی از این دو باشد. پروتز سینه در زیر عضله قفسه سینه قرار می‌گیرد.
به‌طور معمول طول عمر پروتزهای سینه زیاد است، ولی این پروتزها همیشگی نیستند. خانم‌ها برای حفظ ظاهر زیبای سینه‌ها، به احتمال زیاد در آینده نیاز به جراحی مجدد برای قرار دادن پروتز جدید خواهند داشت. علاوه بر این، ممکن است عوامل دیگری نیز باعث نیاز به انجام جراحی مجدد شوند. مثلا ممکن است پروتز به مرور زمان از بین برود و باعث سفتی و ایجاد بافت اسکار در اطراف آن شود.
پروتزهای سینه معمولا برای مدت دو سال از لحاظ فرسایش و پارگی تضمین شده هستند. البته خوشبختانه در بیشتر افراد، پروتزها مدت طولانی‌تری باقی می‌مانند. به گفته انجمن‌های معتبر پزشکی، طول عمر پروتزهای سالینی و سیلیکونی بین 10 تا 20 سال است. آسیب‌دیدگی، نحوه مراقبت و سبک زندگی از جمله عواملی هستند که روی طول عمر پروتز سینه تأثیرگذارند. اگر پروتز دچار ترک یا شکستگی شود، نیاز به تعویض دارد. خانم‌هایی که جراحی پروتز سینه انجام داده‌اند، برای مراقبت از آن باید اقداماتی انجام دهند.
مراقبت از پروتز سینه
پروتزهای سینه، برای استفاده مادام‌العمر طراحی نمی‌شوند و به همین جهت، در صورتی که به مرور زمان از نظر شکل و اندازه دچار تغییر شوند باید تعویض گردند. برای اطمینان از سالم بود پروتز، خانم‌ها سه سال بعد از گذاشتن پروتزهای سیلیکونی باید تست ام آر آی بدهند. بعد از اولین تست، هر دو سال یک بار تست ام آر آی لازم است تا در صورت پارگی، تشخیص به موقع و تعویض آن صورت گیرد.
داشتن پروتز سینه انجام تست ماموگرافی را کمی دشوارتر می‌کند؛ ولی می‌توان با تصویربرداری پرتو ایکس، تست چکاپ سرطان سینه را انجام داد.
اگر می‌خواهید در مورد پروتز سینه مطالعه کنید روی لینک آن کلیک کنید. همچنین می‌توانید برای مشاوره با ما در تماس باشید.